lauantai 18. huhtikuuta 2015

Viime päivien ruokia

Tässäpä minun syömisiä viime ajoilta. Olen yrittänyt opetella syömään terveellisemmin ja ennen kaikkea oon yrittänyt jättää karkin syömisen vähemmälle. On se vaan kamalan vaikeaa! Oon miettinytkin, että pitäisikö pistää joku ihan oikea karkkilakko päälle, että pystyisi oikeasti vähentämään tuon makean mässyttämistä. Oon ihan kamala sokerihiiri... Toki tekee mieli enemmän makeaa, jos ruokarytmi on hukassa, joten pitäisi varmaan ihan oikeasti tässä hommassa petrata ja syödä myös välipala aina kunnolla.

Ihan parhaita aamu- ja iltapaloja on puuro ja sitten rahka ja marjat. Pienenä sain tarpeekseni puurosta, mutta nykyään se maistuu taas ihan taivaallisen hyvälle. Varsinkin Elovena-kaurapuuro tai Nallen neljän viljan puurot. Kaveri suositteli banaania puuron kanssa, mutta njäh, mie tykkään puurosta puurona. En lisää siihen siis yhtään mitään.

Ruuaksi ollaan viime aikoina syöty mm. kanakastiketta, jossa on marinoimatonta kanaa ja sitten Floran pehmeä curry -kermaa. Kylkiäisinä basmati-riisiä ja kruunuvihanneksia. Tämä oli tosi hyvää ja helppoa ruokaa. Maksalaatikkoa ostin myös viime viikolla ja sitä pitikin syödä sitten pari kertaa, se on myös minun herkkua.

Näkkileipä on parasta välipalaa, etenkin kurkun ja juuston tai kinkkusiivun kanssa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti